Sarcina...

sâmbătă, ianuarie 13, 2018


Zilele astea sânt cuprinsă de mare nostalgie, mi-e dor de vremea cînd eram însărcinată. Atâtea emoții, atâta fericire care nu poate fi înlocuită cu nimic alt ceva în lumea asta! Sarcina este cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei. Cu burtică ești cea mai frumoasă, admirată,alintată și plină de viață!

Fiind însărcinată am urmat cîteva lucruri care personal m-au ajutat, poate vă pot fi de ajutor și vouă viitoarelor mămici!
Femeile însărcinate au nevoie de multă odihnă, dar mișcările, exerciții și primblările la aer liber nu fac rău nimănui, din contra, în această perioadă ai nevoie de cît mai multe primblări lungi. Dacă ai posibilitate să mergi la aerobică pentru gravide e bine, dacă nu, sînt foarte binevenite și exercițiile acasă ( pe youtube găsim foarte mute filmulețe)!
Eu am avut foarte mare toxicoză, din păcate nu am găsit nici o soluție.
Îmi potoleam un pic greața cu apă și lamîe, covrigei și fructele de sezon.
Ce e legat de îngrijirea sînilor purtam mereu sutien din stofă naturală, mai mult ca un top, nu tare strîns.
Mai multe mame mi-au recomandat pregătirea mameloanelor pentru alaptat. Să masez cu un prosop după fiecare baie, ceea ce eu nu am prea făcut.
Mam chinuit mult, erau prea mici și nu puteam hrăni copilul, după care am folosit mameloane de silicon, doar așa am putut alapta. (Ele la fel se pot folosi atunci cînd avem răni, cu ajutorul lor mai ușor se tămăduie și putem hrăni fără durere.)
Somnul, odată cu creșterea burticii devine din ce în ce mai complicat. Pe mine m-au ajutat mult 3 pernuțe. Una sub cap, alta sub burtică și una între picioare indoite la 90 grade.
Durerile de spate nu scutesc pe nimeni. Cam în luna a 5-a cînd burtica începe să fie mai mare, am folosit o centură pentru gravide, ma ajutat un pic și ea.
În acele momente de cel mai mare ajutor este masajul făcut de soț!
Pe fon de sarcină, am avut durere de rinichi (pelonefrită) am stat de mai multe ori internată din acest motiv, iar medicii îmi recomandau cît mai des să stau în coate și genunchi, pentru a mai scădea din durerea de spate și rinichi!
Ajută și fătului să se pregătească și să poziționeze capul în bazin..
Muzica preferată și buna dispoziție este mereu binevenită !
Sarcina este cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei, iar peste 9 luni ții cel mai de preț dar în brațe.
Pentru mămicile în așteptare, vă doresc sarcină ușoară !








Get Widget

8 коммент.

Popular Posts

Like us on Facebook

POPULAR POSTS